Sierpień, wrzesień – wyjazdy do Baranowa Sandomierskiego i Warszawy…

Sierpień– wzorem ubiegłych lat i dzięki uprzejmości Pana Dyrektora Mirosława Smykla z Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Baranowie Sandomierskim, miałyśmy okazje uczestniczyć w III Biesiadzie Baranowskiej, która odbyła się na zakończenie lata, w dniu 27 sierpnia, na tamtejszym rynku.

Oczywiście dopisała i pogoda i przesympatyczni mieszkańcy Baranowa i okolic, którzy bardzo czynnie i licznie uczestniczyli w tej imprezie. My, amazonki , ze swej strony, w ramach propagowania profilaktyki raka piersi, rozdawałyśmy ulotki dotyczące samobadania piersi, ulotki informacyjne dotyczące naszego Stowarzyszenia. W licznych rozmowach z kobietami w różnym wieku, uczulałyśmy jak ważne są badania mammograficzne, usg piersi, samokontrola. Na naszym stoisku można było nabyć losy/cegiełki – każda z nagrodą. Zdobyte środki zostały przeznaczone na cele statutowe.

Sierpień/wrzesień – 31.08 – 01.09 br.  długo oczekiwana wycieczka do Warszawy.

Zwiedziłyśmy Stare Miasto i  Zamek Królewski, spacerowałyśmy Krakowskim Przedmieściem podziwiając piękne kamienice, zabytki, miejsca pamięci np. Pomnik Małego Powstańca. Uczestniczyłyśmy też w zmianie warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. W drugim dniu naszej eskapady odwiedziłyśmy odrestaurowaną rezydencję Króla Jana III w Wilanowie. Ten XVII wieczny pałac królewski z jego dekoracjami i dziełami sztuki, muzeum sztuk pięknych, barokowym ogrodem i eleganckim parkiem cieszył nasze oczy i zmysły. Wycieczkę zakończyłyśmy krótką wizytą w Świątyni Opatrzności Bożej w Wilanowie.

Ten krótki, kolejny, wspólny wyjazd znowu potwierdzi, że mimo iż, my amazonki jesteśmy „okaleczone” nie tylko fizycznie ale i psychicznie, potrafimy czerpać z życia dobre chwile, chwile, które dodają nam sił, które napędzają nas do działania na rzecz kobiet. Doładowałyśmy akumulatory i pełną parą zabieramy się do pracy, bo przed nami październik, miesiąc walki z rakiem… oj będzie się działo… zapraszamy na nasze akcje o których będę informowała….